torsdag 1 juni 2017

SMACK MTB Upplandscup i Upplands Väsby

Idag var det dags för SMACK MTB Upplandscup i Upplands Väsby. Viste inte riktigt hur det skulle gå då jag hade jordens träningsvärk ifrån tabataintervallerna igår. Jag har nog aldrig haft sån här grym träningsvärk förut. Det är så jag knappt kan gå och ta sig ner för trappor har jag inte velat göra i onödan.
Även ryggen har fått sig en ordentlig törn. Kände redan på uppvärmningen att det här kommer inte att gå bra. Hade min stela Specialized Epic HT World Cup. Då jag får köra lite mer aktivt med HT så blir det oftast att jag försöker halvstå för att kunna dämpa alla ojämnheter. Nu säcka bara benen ihop och jag fick inget flytt alls.

Men jag hade tagit mig ditt och det var en grymt rolig bana så det var bara att köra.
 
Jag körde på så gott jag kunde men hade inga krafter. Men det var ändå kul att sladda runt med HT:n. Ska nog försöka göra det lite oftare för att få upp tekniken lite bättre.
Blev till att cykla riktigt lugnt hem sen som nedvarvning.
 
Får se om träningsvärken kommer vara ännu värre i morgon. Det brukar ju vara värst 2 dagar efter. Finns en chans att jag inte kommer upp ur sängen i så fall.

Inga kommentarer: