måndag 31 december 2018

Första turen på Gran Canaria

Idag blev det första passet på Gran Canaria. Körde upp mot Mirador utsiktsplatsen först och där tog jag i skapligt mycket och fick mitt bästa 20 minuters effekt enligt Garmin på 350 Watt. 

Tror nog det är lite glädjesiffror för jag hade 294 Watts FTP när jag körde Sufferfest 4DP för bara en månad sen. 
Sen gick det inte så snabbt heller. Jag fick 23:15 på Mirador de Fataga segmentet dock så startade jag senare än segmentet så det var inte helt full fräs hela vägen men tror inte jag förlora så mycket på det. 
Fin utsikt var det i alla fall när jag kom upp.

Fortsatte sen upp mot Fataga och San Bartalome i ett lite lugnare tempo. Tog en liten fikapaus i Fataga då jag började bli lite hungrig. På topen uppe vid San Bartalome var det fin utsikt igen.

Det hade tagit lite längre tid än vad jag planerat att komma upp så det fick bli samma väg hem därifrån. Hade från början tänkt cykla hem via Santa Lucia men det kändes som det skulle ta för lång tid.
Fick i alla fall ihop 2 timmar och 13 minuter och 45 km körda.



Framme vid hotellet så fick det bli en snabbducsh innan det var dags att ta en fin promenad med familjen.


Inga kommentarer: