tisdag 1 januari 2019

Gott nytt år allihopa

Gott nytt år allihopa. Här nere vid Gran Canaria firade jag först med att cykla upp till Gran Canarias högsta punkt Pico de las Nieves. Riktigt lång klättring då toppen ligger på ungefär 2000 höjdmeter och har en del riktigt branta partier påvägen ditt.

Finns många fina utsiktställen påvägen ditt också. Här har vi uppför San Bartalome.

Och här är ifrån fiket där jag var tvungen att stanna och ta en macka och cola då mitt blodsocker började bli lågt.

Sen fortsatte det upp mot Ayacata och där var det inte riktigt lika brant men det kändes ganska bra i benen ändå.

Efter Ayacata blev det riktigt brant upp till Roque Nublo sen planade det ut lite igen.
Var riktigt fint när jag tillslut kom fram. Går inte att klaga på utsikten.


Blev samma väg ner nästan men vid San Bartalome så vek jag av ner mot Santa Lucia. Riktigt fina vägar där.

Blev tillslut 115 km på 5:10 och då hade jag hunnit klättra 2680 höjdmeter. Kändes ganska lagom.


Nu har det varit finmiddag med familjen på Little Brazil. Massa god mat så nu är man mätt igen.




Oskar och jag tog ett varv moinigolf påväg hem till hotellet så vi fick röra på oss lite efter matten.

 Nu ska vi invänta fyrverkerierna innan det är dags att lägga sig. Gott nytt år på er




Inga kommentarer: