onsdag 30 januari 2019

BOX på SATS

Ikväll blev det ett pass på SATS igen. Värmde upp med lite löpning och styrketräning för benen en kvart sen blev BOX resten av tiden. 
Jag har aldrig haft någon att gå med men som tur har jag alltid hittat en stark sparringpartner så jag blev trött idag igen.

De där kombinationerna med både slag och sparkar tar verkligen på krafterna. Idag körde vi kombinationer med armkrokar, uppercuts och sidosparkar. Det är typ dom jag är svagast på. Jag får inte med mig vikten där utan det känns som jag mest vevar utan någon styrka i slagen. 

Men det är bra att det är jobbigt och det tar för hela kroppen så det lär ge lite bra träning för cyklingen också speciellt då det blir en hel del coreträning.

Nytt årsbästa i maxpuls blev det också om klockan stämmer.



Inga kommentarer: