torsdag 3 januari 2019

Rally uppe i bergen

Idag blev det ett kort cykelpass. Hade tänkt köra långt ifrån början men det kom annat i vägen. Först glömde jag min mat och hade bara en sportdfyckflaska. Tänkte att det fixar jag på vägen. Sen dog batteriet till mina pedaler men tänkte att det behöver jag inte och körde vidare. 
Svängde in mot Palmitos Park och upp ovanför men sen när jag skulle ner så trodde jag att det fanns en till väg upp mot bergen igen men det fanns det inte så jag fick köra tillbaka till Maspolamas. När jag sen märkte att min blodsockermätare inte var kalibrerad så gav jag upp och vände hem igen. Det verkade som det inte var min dag att cykla idag.

Tänkte att vi hyr en bil så får hela familjen se de fina vägarna uppe i bergen. Blev en trött Opel Corsa med mindre än en tredjedel av effekten jag har i min bil så den var inte så körglad. Men det gick bra ändå, var lite segt i de branta backarna bara.
Vi körde först upp till Ayacata för lite lunch.

 Vi fortsatte sen upp till Roque Nublo och såg på den fina utsikten.
Det är ett grymt fint landskap där uppe.





Det var en bit och gå upp dit på små halvbranta stigar. Det var ca 1,5 km upp till toppen och med de här små bussfröna så tog det lite längre tid än vanligt och komma upp.



Vi fortsatte sen till den högsta punkten på Gram Canaria som är Pico del la Nieves på ca 2000 meters höjd.



Vi fortsatte resan på andra sidan mer mot Las Palmas och hittade några till fina utsiktsplatser. Det är verkligen vackert här uppe i bergen på Gran Canaria.





Vi avslutade resan med att ta en middag nere vid Fontanales på restaurang Sibora. Fint litet ställe en liten bitt upp i bergen.
Blev sen en kort vända till Las Palmas innan vi tog motorvägen hem igen till Playa del Ingles. 
Blev en riktigt fin tripp uppe i bergen idag.



Inga kommentarer: