tisdag 22 januari 2019

Thin Air Sufferfest och nya Dexcom G6

Idag blev det ett sent pass på Monarken igen. Var hos läkaren med Oskar på dagen då han äntligen har fått den nya Dexcom G6 CGM mätaren.

Riktigt skönt att han fått den då vi kan följa hans blodsockervärden på våra telefoner nu också. Känns lite säkrare så vi kan ha bättre koll.

Jag står i kö för en sån också så jag hoppas att jag får min snart också.

På kvällen blev det som sagt ett intervallpass på Monarken igen. Jag körde Sufferfest:s Thin Air. Det är i stort sett ett över 40 minuter lång intervall som ligger en hel del över FTP men även en del strax under.
Trots att effekten gick upp och ner hela tiden så fick jag ett nytt 20 minuters max på 299 watt utan att förta mig så jag tror söndagens misär på 4DP passet bara var en tillfällighet.



Jag fick ju ett max på hela 350 watt på Gran Canaria när jag maxade upp till den första utsiktsvyn innan Fataga för några veckor sen så jag hoppas det inte är Garmin Pedalerna som diffar för mycket bara mellan de olika dagarna.

Det är ju skillnad på att bara maxa en 20:a och att göra det direkt efter att ha kört 2 maxintervaller på 5 sekunder och en max på 5 minuter.
Men det borde inte vara så mycket som 68 watt.

Inga kommentarer: