fredag 4 januari 2019

Idag blev det en massa berg

Idag blev det ett långt pass. Lite längre än vad jag tänkt mig ifrån början.
Började med att försöka köra ganska lugnt upp mot Fataga. Men vid Camel Safari så tänkte jag att jag skulle testa att ta i upp till San Bartalome. Körde på så gott jag kunde och kom upp på 34:55 som jag får vara ganska nöjd med. Blev en snabb fika där för att få upp blodsockret igen.

Fortsatte sen upp till Ayacata och ner mot Bar Casa Melo och den grymt branta nedför mot San Nicolas.

Hade helt förträngt att vägen var så dålig där. Var glad att jag hade skivbromsar för det behövdes bromsas mycket i de kurviga branta vägarna.

Jag hade även glömt att det var en till lång backe mellan San Nicolas och Mogan. Började bli lite småkrispig i benen då den backen också var ganska brant bitviss.

Men det var som tur var fint när jag kom upp till toppen.

Sen väntade en grymt flowig utför på skapligt bred och fin asfalt så här var det lite lättare att dra på.

 Vid Port de Mogan så höll de på att renovera så där fick man inte köra. Hade gott rykten att man fick böta 400€ om körde där så jag tog det säkra före det osäkra och tog båten över till Port du Rico.

Sen var det bara att köra längs kusten hem till Playa del Ingles.
Fick ihop 117 km på 5:47 och 3083 höjdmeter klättrade så det blev ett ganska långt pass.


Avslutade dagen med att köra till Port de Mogan med familjen och ta en fin middag och gå ut på en liten promenad runt kajen




Inga kommentarer: