tisdag 2 juli 2019

Finnboda GP

Ikväll var det Finnboda GP som ingår i Stockholms Landsvägscup.
Det var vi i Rocket Racing Sweden och La Chemisse som hade hand om tävlingen så idag fick jag vara flaggvakt.
Vi skulle samlas vid 18:00 och då det utlovats regn tänkte jag att jag skulle ta bilen då jag inte ville stå där och frysa hela kvällen.

Tänkte att runt 17 tiden borde räcka att åka ifrån jobbet  då det är semestertider.
Oj så fel jag hade. 2,5 timme senare var jag framme.
Det hade utan att överdriva gott snabbare att gå.
Jag förstår varför jag aldrig tar bilen genom stan i vanliga fall. 

När jag väll kom fram fick jag stå vid rondellen där man svänger ner in i tunneln med en flagga och väst.

Det gick skapligt fort där jag stod. Som tur var de flesta bilister medgörliga och stannade och följde anvisningar. 

Vinnare i herr A och B klassen var de här herrarna som startade samtidigt ikväll.









Inga kommentarer: