torsdag 11 juli 2019

Fiskartorpet x 2 och lite hoppträning

Ikväll blev det en sväng till Fiskartorpet igen. Tänkte träna lite på Flowtrail banan och ta ett par varv på den nya långa banan.
Började med Flowtrailen.


Målet var att klara de 3 dubbelhoppen i ett svep. Tänkte att det var ingen idé att vänta och fundera så jag körde på en gång. Kom över alla 3 men det var inte snyggt. Första lilla gick fint och smidigt men sen fick jag inte tillräckligt med fart eller så hoppade jag för lite i andra så jag landade på toppen av hoppet och tappade lite fart och då fick jag inte tillräkligt med fart till 3:e och sista så jag landade på toppen där med, men jag kom över alla så det kändes skönt.
Blev ett gäng varv till och jag satte alla 3 dubbelhoppen fint 2 gånger. Behöver öva mer och få upp farten och jag tror det största problemet är att jag inte rycker upp cykeln ordentligt när jag ska hoppa iväg.



Blev 2 varv på den långa nya Fiskartorpet banan också. Blev ett lite försiktigare varv med några stop i början. 
Sen vila jag en stund och tog några till varv på Flowtrailbanan.
Sen avsluta jag med ett hårt varv på den långa banan.
Blev personligt rekord för mig med tiden 19:59. Precis under 20 minuter som var ett litet delmål idag.
Inte supersnabbt men det går åt rätt håll.

Blev en skön tur. Hoppas jag kan få till hoppen smidigt varje gång jag kör nu bara så jag inte landar på toppen.

Inga kommentarer: