tisdag 16 juli 2019

Framme i Östersund och test av XCO och XCE banan

Nu har vi kommit fram till Östersund och jag har hunnit ta några varv på XCO och XCE banorna här uppe på Frösön.
Blev ett lugnt varv på XCO banan först med Oskar. Han hängde på hela varvet och han tog fler hopp än vad jag trodde han skulle göra.

Oskar tog första stenkistan också, blev riktigt imponerad.

Sen var det dags för mig att ta ett lite snabbare varv för att se hur benen kändes.
Tyckte jag inte maxade helt utan körde i ett högt jämt tempo och fick personligt rekord.
Förra året var ju dock min form ännu sämre än nu då jag hade så mycket problem med min insulinpump.
Så med lite tur kanske det kan gå bättre i år.


Det där härliga hoppet tog jag utan problem på första försöket idag också. Kändes som det var kortare och högre idag men det skulle vara samma höjd och längd som förra året men lite bredare.


Blev några varv på XCE banan också. Det var samma som förra året men de hade försvårat stenkistan en del och satt några stockar i uppförsbacken. Blev lite svårare att hitta ett bra flyt där nu.

För öva lite mer på den bitten. Får se om det blir något varv i morgon.
Fick med XCE banan på film också. 


XCO banan kommer nog upp i morgon också.


Inga kommentarer: