söndag 14 juli 2019

Test av Lamborghini och Ferrari

Idag blev det en häftig morgon. Hade fått en upplevelse i födelsedagspresent av föräldrarna som jag äntligen skulle utnyttja.
Det var ett teståk med en Lamborghini och en Ferrari.
Jag gillar ju snabba bilar så det här var perfekt.
Började med en sväng med Lambon.

4 hjuls driven hörlighet med runt 520 hästar och 0-100 på 3,5 sekunder.
Härligt ljud i den också. Jag fick gasa ut på motorvägen och ta en repa och sen vända tillbaka samma väg.
Väkte lite habegär kan man lugnt säga.
Nästa tur var med Ferrarin på samma väg.

510 hk och 0-100 på 3,7 sekunder och bakhjulsdrivet.
Riktigt härligt ljud i den här också. Fick dock inte tillfället att sätta in växeln på racemode. Den hade 3 steg på automaten på hur den skulle växla och det blev bara normal så det var lite synd.
Det tog lite tid innan den svara men sen sköt den iväg fint.

Favoriten var nog Lambon ändå. Lite mer hästar och fyrhjulsdrift och den kändes lite stabilare.

När vi kom hem blev det ett litet distanspass. Tänkte jag kör min favoritrunda via Järvafältet och Kallhäll och sen runt vattnet.
Körde den lila extrarundan som Skogling visade mig för några veckor sen.

När jag kom till bruket så tänkte jag att jag skulle testa den banan då jag aldrig har kört hela varvet förut.

Började med ett lugnt varv för att bara hitta runt.
Den hade några A och B linjer och det här var den svåraste.

Den var dock bara att rulla ut över så den såg värre ut än var den var. Jag hoppade dock aldrig ut men jag tror det ska gå bra också. Trotts att den är lite stenig innan man kommer ditt så är den ganska flowig.

Startbacken var det som var jobbigast då den gick hela vägen upp till toppen av backen och det var skapligt brant.


Tog ett varv där jag körde på lite och fick tiden 14:29. Finns lite att slippa på där också då det var andra gången jag körde.
Banan är ganska teknisk och riktigt rolig så den ska jag också försöka köra lite mer.



När jag skulle fortsätta så började det regna ganska ordentligt så jag kortade ner rundan en del för att inte bli för kall och åka på något skit nu innan SM.
Blev i alla fall 60 km på 3:12 så det fick duga.



Inga kommentarer: