lördag 27 juli 2019

Ladd inför Finnmarksturen XCM SM

Idag åkte hela familjen upp till Ludvika då jag ska köra Finnmarksturen tillika XCM SM här i morgon.

Vi kom upp redan vid 14:00 så jag han testa lite av banan. De har gjort om banan lite och förlängt den och lagt in lite mer skogspartier, det gillar jag. 
Tyvärr kom det till lite mer backar också som inte är min specialité men det är bara att gilla lägget.

Ska bli kul att köra i morgon. Jag körde de sista milen men genade på några ställen.
Mycket roliga snabba singletracks på slutet.


Sen en del grusväg. Kommer bli varmt i morgon och med alla backar och öppna kalhyggen där solen ligger rakt på kommer göra att det blir riktigt svettigt och tungt.


Hoppas jag drukigt tillräkligt nu så jag inte torkar ut i morgon.

Vi bor på ett litet hotell vid Gränersberg 15 km utanför Ludvika på Värdshuset Stopet. 
De hade god mat där också 

Tyvärr inte så mycket kolhydrater som jag trodde. Vi gick på en promenad sen och jag hade glömt att ta med mig något att äta. Var lite småhög så jag tänkte att det fixar sig ändå. 
Sen när vi var i mitten av ingenstans så tokdök blodsockret. Fick gena hem genom en stor motortrafikled för att komma tillbaka.


Fick i sista sekund tag på en mack som var öppen så jag köpte på mig godis och Cola sen blev det bra igen som tur var.


Nu är vi på hotellet igen och allt är fixat och klart inför morgondagens Finnmarksturen.





Inga kommentarer: