torsdag 25 juli 2019

Grym dag i Vaxholm med Jonathan och familj

Idag blev det en riktigt grym dag i Vaxholm. Jag och ungarna drog till Eriksö badplats och simmade runt lite.
Mötte upp Jonathan och hans mor Monica som var supersnälla och tog hand om ungarna ett tag medan jag fick testa att paddla kajak.


Det var inte igår jag gjorde det men det gick fint och jag välte aldrig.


Jonathan och jag tog sen en liten cykeltur runt Bogesund. Riktigt fina stigar med mycket flowiga och snabba singletracks.


Eftermiddagen fortsatte med en fin båttur runt öarna där. Emilia var rädd för att ramla av båten först för den var så liten så hon ville inte alls gå på.
Hon är ju van vid stora Ålandsfärjor så den här lilla båten var jätteläskig.

Men när jag lugnat ner henne och vi väll åkte iväg så var det det roligaste både hon och Oskar hade gjort.
De små liven fick ju testa att styra själv och det var ju hur kul som helst.

Oskar fick ju köra helt själv och både gasa och styra. Han var i himmelen kan man lungt säja.

Vi avslutade kvällen med en middag hos Jonathans mor i Vaxholm.
Riktigt trevligt. Blev en grymt fin dag i Vaxholm och ungarna har sprungit runt hela dagen så de stupade i säng när vi kom hem. Behövdes inte ens en godnatt saga utan de somna så fort de landa i sängen.

Får tacka Monica så mycket som tog hand om småttingarna när Jonathan och jag var ute och cykla och som fixade middag till oss. Stort tack.



Inga kommentarer: