torsdag 2 januari 2020

Fintur runt Järvafältet och Kallhäll

Idag blev det ett fint distanspass på MTB:n. Körde ut till Järvafältet och drog gröna spåret där och fortsatte sen mot Kallhäll och Lund. 
Det börjar torka upp lite nu i skogen men det är fortfarande riktigt blött.


Körde längs vattnet som vanligt ifrån Kallhäll bort mot Nockebybron.
Det är riktigt fint längs vattnet där. Jag hade kommit ut lite sent så solen han gå ner så jag han precis se solnedgången innan jag kom fram till bron.

Blev en fin vända på 7 mil på 3:46. Försökte köra ganska lugnt idag så det skulle bli ett riktigt distanspass utan fartökningar. Gick ganska bra för att vara mig och fick en medelpuls på 123 och Max på 151.


Tog ett stop på Cykloteket på hemvägen då frambromsen började bli lite sliten. 
Har aldrig slitit ut så mycket bromsbelägg som jag gjort den här blötta vintern. 
Hoppas det ska fortsätta och bli torrare nu så de håller lite längre.

Inga kommentarer: