onsdag 12 februari 2020

Blev race igen på Zwift

Blir en hård vecka det här med 1 Zwift race varannan dag i stort set. Tänkte.jag skulle få ett par veckor med lite hårdare träning över tröskelfart här.

Ikväll blev det Tour de Zwift stage 6 race. Var ett kort varv på 16,5 km med några backar på slutet.
Fick till en bra start och hängde med bra första milen.
Var långt framme hela tiden och gick upp och drog lite då och då. 
Behövde inte gå på rött så länge det var platt.
Hade en liten förhoppning på att jag kanske skulle orka slita mig med svansen i uppförsbackarna då de inte var så långa och det inte gott överjävligt fort i början.

Men många verkade bara ha vilat upp sig till backen för sen small det till och den lilla grupp jag var med i splittrades sönder.
Jag orkade inte hänga med starkingarna där framme men försökte köra ikapp utför igen men lyckades inte komma ikapp. Inför nästa lilla knäpp kom en som antagligen legat på min rulle hela tiden och körde om när det brantare till igen.
Han fick en liten lucka men jag kom nästan ikapp nerför igen.
Dock så avslutades rejset med en ganska brant uppförsbacke och där gled han iväg lite.
Blev en 8:e plats tillslut så det får jag vara nöjd med.

Det känns som jag har tappat topeffekten lite nu när jag inte tävlat eller kört hårt så mycket.
Det är ju såklart inte så konstigt, men nu börjar det bli dags att sakta men säkert bygga upp det igen.
Har lite svårt för de rejäla fartökningarna och orkar inte hålla den farten så länge. Jag har ju en bit kvar för att orka hänga på snabbingarna där framme.
Jag har nog lite till och lära mig och drafta ordentligt i Zwift också för helt optimalt kör jag inte än.




Inga kommentarer: