onsdag 5 februari 2020

Tour de Zwift Stage 7 race rökt

Ikväll blev det till att testa Zwift igen. Skulle köra Tour de Zwift Stage 7 race.

Tänkte att sista gången jag körde så hade jag fått till åkningen ganska bra och hoppades på att jag skulle ha lärt mig hur pacningem i Zwift fungerar. 
Oj så fel jag hade.
Hade fått tipset att jag kunde ändra kameravy så jag skulle se mig själv bättre.
Hittade någon inställning som verkade ganska bra innan racet.

Starten gick och det gick i en grym fart i början då racet bara var 13,9 km långt. Låg på runt 500 watt i början.
Men helt plötsligt så såg jag inte min Avatar igen.
Av någon anledning så var jag nästan först igen. Vafan varför åker den där djävla Avataren jojo så mycket.

Det visade sig också att när jag startat så ställde Zwift in sig i något default läge så det var inte den jag hade när jag värmde upp.
Varför ska den hålla på och ändra sig.
Stannade några gånger och fipplade med inställningarna och 2 stora grupper körde om mig som jag inte orkade köra ikapp.
Fick 312 watt i medel på 20 minuter i alla fall så det får jag vara skapligt nöjd med då jag drog mycket själv ikväll.

De där framme var alldeles för starka för mig så där skulle jag ändå inte orkar hänga med ändå. Skulle dock vara kul om jag lyckats hänga med andraklungan som körde om när jag stod och fipplade med inställningarna.
Blev tillslut en 81 plats. Får inte hålla på och ödsla en massa extraenergi såhär om jag skall orka hänga med. Det går tillräckligt snabbt ändå.




Inga kommentarer: