onsdag 26 februari 2020

Lättning av Trek TopFuel 9.9

Idag blev det lätt jobbpendling. Körde raka vägen till jobbet och hem. Vattennivåerna har stigit ordentligt runt Edsviken. Förra veckan när jag körde där var det torrt och fint.
Nu var det vatten upp till navet på en del ställen.

Helt sjukt vad mycket vattnet har stigit på så kort tid. Har aldrig varit med om att vattnet kommit ända upp till vägen här.


Var över en sväng hos min favoritbutik Cykloteket i Häggvik och hämtade ut min nytrimmade Trek TopFuel 9.9
Jonte hade lättare den ett hg genom att trimma bort kabelhärvan där framme och kapat styrröret.
Nu ser den grymt städad och fin ut där fram.

Cyklar kommer alltid med långa kablar och styrrör för att man skall kunna justera ordentligt beroende på längd och körstil. Men när allt är justerat så vill jag ju inte ha en massa överflödig vikt så då är det lika bra att kapa bort allt onödigt. 
Nya Pirelli Scorpion däcken åkte på också så nu är Treken nästan tävlingsklar. Grymt stort tack till Jonte för snabb och utomordentligt bra service.


Det enda som fattas nu är de nya Bontrager Kovee XXX hjulen. Då kommer Treken lättas ytterligare  några hg till. Får se var den landar då på vågen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Skriv gärna va den väger sen när du fått på xxx hjulen ��

Mvh R.Böhm

Per Kumlin sa...

Japp det ska jag göra. Hjulen skulle komma i slutet av mars här.