torsdag 2 juli 2020

Blev Väsjöbacken med hardtailen

Ikväll blev det en tur med Oskar till Väsjöbacken.

Vi körde 5 varv upp och ner på downhill banan. Var lite småblött efter allt regn men ingen större fara. 
Jag körde på skogsvägen medan Oskar tog hopen ute på skidbacken.

Jag körde min hardtail idag och shit vad mycket svårare det blev att ta hoppen utan dropperpost. 
Det var nästan så jag tvekade på trähoppet när man kom ut ur skogen.
Ja det är ju lite skillnad på min ht och fs

Med FS en är det bara att rulla över och det går lätt att vinkla och svälja hoppen. Med HT:n så blir den aggressivare då jag sitter högre upp men har styret längre ner. Det går inte att svälja hoppen lika bra, blir inte lika förlåtande när man kör.
Men det blir grym teknikträning och HT:n är lätt och snabb uppför,

Inga kommentarer: