torsdag 16 juli 2020

Lite downhill i Åre och bergspromenad

Idag blev det ett pass i Åre Bike Park. Jag var själv först då resten av familjen var kvar i lägenheten och slappa.
Fick dock trevligt sällskap uppför liften och vi började snacka och följdes åt några rundor, riktigt trevligt.

Vi körde Easyrider, Cobra, Shimano, Uffes och Månskogen. Riktigt roliga stigar. Jag försökte att komma över en del av plattåhoppen, men jag har inte kört en del av banorna förut så jag viste inte hur det såg ut vid landningarna.

Behöver verkligen få till den tekniken. Det är bara öva som gäller och ibland när jag sätter dem så känns det riktigt skönt.
Hinner jag bara få till tekniken på de små hoppen så de sitter ordentligt så ska jag nog kunna applicera det på de lite större också. Nu när allt är så nytt och jag inte har kört banorna så mycket så vågar jag inte stå på så mycket. 
Men det kommer sakta men säkert. Det bästa skulle vara att nötta samma hopp flera gånger så jag lär mig vad som fungerar och inte ordentligt. Nu har det blivit olika hopp hela tiden och då tekniken inte sitter riktigt så går det inte så fort. 
Grymt kul är det och och köra i alla fall och jag lär mig hela tiden så snart sitter det förhoppningsvis.

Oskar och Eva körde några varv på Serpentinen också. Eva förbättrar sina tider för varje gång också så det är kul.

Körde ett sista varv med Mikael sen också som jag träffade uppe vid Hummelliften. Vi tog Cobran och Shimano ner. De är grymt flowiga och fina banor. Vill sätta platåhoppen på dem innan jag åker hem.

På eftermiddagen blev det en liten promenad. Eva gick upp och jag och småttingarna tog liften. Emilia hade tjatat på att hon ville åka lift men när vi väll åkte så var stackarn lite rädd.

Vi promenera ner till Trollstigen sen.

Möte upp Eva på vägen som fått sig en riktig promenad medan vi tog lifter.

Trollstigen var riktigt fin.

Vi hitta en liten avstickare på väg ner också så Eva fick några extra höjdmeter på sin promenad.

Skön dag här i Åre. I morgon blir det lite downhill igen.





Inga kommentarer: