tisdag 14 juli 2020

Test av Åre Bikepark

Idag var det dags att testa Åres backar. Var dock lite väll oförberedd. Jag själv hade alla downhillskydd men inte Oskar.
Trodde att det grejar sig alltid då det fungerat så bra i Järvsö.
Det var dock lite värre här. Antingen hade de inga att hyra ut eller så ville de inte hyra ut skyddden utan att hyra ut en cykel också.
Blev att jag köpte allt till Oskar förutom en hjälm. Vi hade turen att få tag i en hjälm tillslut på 

Vi tog liftarna upp till Åreskutan för att testa easyrider som skulle vara lätt.

Den var dock inte så lätt som jag trodde. Till och med Oskar som brukar våga det mesta utmaningar man ger honom tvekade på en del ställen och gick.


Starkt av honom att köra ändå. Det var en hel del snö däruppe och bara runt 7 grader varmt men vi höll värmen ändå som tur var.


Vi körde Serpentine nedfarten sen också och den var mer lättåkt och den gillade Oskar mer också.

Jag körde ett par varv själv också och testade Shimano loppen, den var riktigt rolig.

Eva och Oskar tog ett par varv till också.

Blev inte så mycket cykla för mig så jag tog ett till kort pass på kvällen. Cykla upp till Fjällgårdexpressen.

Körde ner igen och sen upp till VM6:an där jag avslutade med att köra ner på den gröna Serpentine
Fick med en film på den banan också.



I morgon blir det en lugnare dag då vi ska åka och träffa några vänner som bor här i närheten också.


Inga kommentarer: