fredag 17 juli 2020

Hyrde endurohoj idag

Idag hade jag äntligen fått till en hoj att hyra. Jag har ju varit lite sen på bollen så när vi reste hitt var allt slut, både downhill och enduro.
Men idag hade Åre Mountainbike Center en Giant Reign ledig dock i storlek M som var lite för liten men jag tänkte att jag testar.

Den var lite nervös då den var så liten och de hade hällt i 3 kg i däcken så den var hal som en ål.
Vet att man vill ha lite mer tryck i däcken när man kör downhill för att inte kränga av däcken i skarpa kurvor eller få genomslag när man hopar bland vassa stenar och rötter.
Men det var för hårt för min smak så jag sänkte rejält och då kändes det mycket bättre.

Blev många varv idag för resten av familjen skulle inte cykla nerför idag.
Vi tog en vända till Åreskutan istället 

Emilia tycker det är kul att åka lift så hon gillade att åka upp ditt.

När vi kommit upp till topliften så tog jag Easyriden ner igen.
Började få flytt med Endurohojjen och vågade släppa på lite mer. Skulle behöva hyra en dag till så jag hinner få riktigt känsla för hur mycket man kan dra på.


Lyckades i alla fall ta alla platåhoppen på Shimanoslingan, så jäkla skönt att de satt. Det är ju lite skillnad med endurohojen då den är mer förlåtande för små misstag. Får se om jag kan klara av hoppen med min Trek Top Fuel sen nu när jag börjar få lite feeling.
Blev en del förbättringar idag med endurohojen. Får se om jag kan slå några i morgon med XC raketen sen.

Blev en tur till Björnen XC Center med familjen sen för lite XC cykling. Emilia körde ett helt varv på banan också. Den var riktigt lättcyklad tekniskt men det var en hel del upp och ner.

Fick sällskap av Mikael sen och vi tog ett halvhårt varv på Kopparm som är 6 km lång. Skönt att få ta i lite.

Vi avslutade kvällen med finmiddag på Pinchos innan det var dags att gå och lägga sig. 


Har blivit ganska sena kvällar här då småttingarna är uppe till efter 22. Tur jag har semester 3 veckor till.




Inga kommentarer: