söndag 26 juli 2020

Landsvägsrunda med Rocket Racing Sweden

Idag var det dags för ett landsvägspass med Rocket Racing Sweden.

Vi mötes upp kl 09 utanför CykelCity sen bar det av mot Nacka, Gustavsberg och Värmdö.

Gick ganska lugnt till fikat innan Rindö.

Men där verkade det som alla laddat på med extra energi. Efter båten till Rindö så ökades farten regällt.

Efter Vaxholm tog vi en sväng runt Bogesund innan vi drog vidare mot Åkersberga. Där ökades farten rejält och jag fick problem att hänga på då det blev ganska ryckig körning och jag hade problem i backarna.

Som tur var väntades det in innan Brottby där jag försökte käka lite. Eva hade varit snäll och köpt sådana där små 80 grams godispåsar. Jag brukar köra colaflaskorna som är ganska lätta att tugga i sig, dock hade Eva köpt colanapparma istället och de var sega som fan när jag skulle tugga med pulsen på max. Tog mig nästan en timme att få i den så blodsockret sjönk nästan snabbare än vad det tog att få i sig påsen.

Vi körde vidare mot Vallentuna och Skålhammra där jag drog hemåt mot Sollentuna medan de andra körde vidare mot Täby och Mörby. 
Skönt att jag lyckades hänga på ganska bra ändå när det gick som snabbast.
Fick ihop 14 mil på 4:18 så det gick skapligt fort ändå då jag körde genom stan och det var en del småstop här och där.
Riktigt fin runda i bra väder.



Inga kommentarer: