lördag 4 juli 2020

Nya Bontrager Kovee XXX hjul

Ikväll blev det en trip till favoritaffären Cykloteket i Häggvik. Skulle hämta min Trek Top Fuel 9.9 som Jonte gjort en fin service på.

Fick veta att mina nya tävlingshjul för nästa sesamfrön hade kommit då också. Ett par Bontrager Kovee XXX.
Galet lätta och styva och riktigt snygga.


Med 29mm innerfälgbredd så det går att köra med lågt tryck och få bra grepp. 
Sen DT:s 240 nav som rullar hur bra som helst och har en 54 tandad body så det är tillräkligt med greppunkter.

Blev lite tight och få hem allt då jag cykla ditt. Tur jag har så nära hem.


Var bara att montera däck krans och skivor sen. Blev Pirelli Scorpion lite M 2,2 fram och Pirelli Scorpion lite H 2,2 bak. En riktigt bra kombination tycker jag för att få bra grepp men ändå bra rull.

Blev ett par Ashima Aro 10 skivor och en SRAM XX1 Eagle kassett på det. Så de här kommer bli grymt lätta och fina.



Får se när de här skall köras in sen.

Blev en kort runda på min Procaliber sen. Tog ett varv på Nick spåret. Kom ut sent så det började bli mörkt på slutet.

Men det var riktigt fint väder och skönt att få komma ut och få lite frisk luft.

Inga kommentarer: