lördag 14 november 2020

Flottsbro sista gången för det här året

Idag blev det en tur till Flottsbro med MTB Täby.
Det blir sista gången jag kör i Flottsbro i år då det är sista helgen de har öppet för den här säsongen.

Vi värmde upp med freeride spåret som vanligt.

Det var fint väder när vi körde men det hade regnat ganska mycket senaste tiden så det var riktigt lerigt och halt i spåren.

Blev en del hoppande och jag tog alla som jag tagit förut förutom kanonen. Det var ingen som tog den idag av oss när vi körde så det blev aldrig av.

Testade ett nytt spår idag också. Körde in på Guldkanan och sen in på Kangas Bakficka som var riktigt hal och brant. Den slutade vid Droppet Grävet som jag tagit flera gånger utan problem förut.

Men nu när jag kom där uppifrån så var det så brant och halt så jag vågade inte hoppa den därifrån. Tog hoppet den vanliga vägen ifrån Grävet banan sen istället.

Blev några hopp på det halvstora hoppet vid Trull banan också.
Jag hade lite funderingar på om jag skulle våga ta det stora droppet men det får vänta till nästa år.

Får vara nöjd med att jag har tagit det lilla hoppet. Det är trots allt ganska stort i mina mått mätt. Riktigt kul att jag har kunnat avancera så mycket i år så jag vågar mig på ett sånt hopp.

Blev en liten film ifrån det hoppet också.



Någon som kan hoppa på riktigt är Tommy Varg.
Han flög bra idag på den här dubbeln i slutet.



Inga kommentarer: