fredag 6 november 2020

Zwiftrace igen Kiss at race

Ikväll blev det Zwiftrace igen. Blev ett sent race efter middagen och småttingarna var lagda. Det är inte riktigt min melodi då jag har svårt att få till blodsockret då middagen oftast är så nära inpå träningen och insulinet fortfarande värkar.

Trots att jag käkat mycket så började blodsockret gå neråt precis när jag skulle börja köra. Åt lite godis och fick saft av Eva under träningen då blodsockret började bli lite för lågt.
Beslöt mig att köra i C klasen då den även var kortare på Kiss at Race då den var ett varv kortare.


Var en riktigt snabb start där. Tänkte att jag vill inte köra för hårt eller dra en massa när jag är i fel grupp egentligen.
Men en grupp om runt 25 pers stack iväg redan efter första halva varvet och de låg en bra bit över 4Watt/kg när de segla iväg. Lätt den gruppen gå och satte mig i andra gruppen.
Drog inte så mycket och det gick ganska lugnt på rakorna men i uppförsbackarna gick det på ganska ordentligt.

Sista kilometrarna ökade farten ordentligt och vi kom ikapp en ganska stor grupp på slutet.
Det var över 90 som starta men det var bara 36 som var i rätt klass när man tittade på Zwiftpower.
Trots att jag inte körde på för fullt och släppte iväg den stora första gruppen så fick jag 3,3 watt/kg i medel som var precis över för C klassen det var dock en hel del andra som hade 3,3 Watt/kg i medel som kom med på Zwiftpower.
Det var nog tur att jag startade i C ändå för mitt blodsocker började bli riktigt lågt på slutet.



Inga kommentarer: