söndag 22 november 2020

Skogsdistans

Idag blev det skogsdistans med MTB Täby. Skönt och få komma ut och cykla på riktigt. Det var fint väder men ganska lerigt sen gårdagens regnade.
Vi blev 7 pers som skulle ut i skogen och sladda idag.

Det var Erik Vrang som visade oss en massa fina stigar. 
Blev en kort vända runt Skavlöten först innan vi drog vidare ut mot Nygård och Bällsta park.
Hade tyvärr ingen riktig fokus idag. Gjorde en massa misstag bland stenarna och rötterna och halkade mest runt. 
Hade lite för högt tryck i däcken också då jag panikpumpa dem innan jag drog iväg då det var för lite och jag hade bråttom till Skavlöten.

Sänkte trycket vid en av fikapauserna på slutet och då gick det bättre men jag var fortfarande inte helt i slag.
Fegade på en del ställen och fick inte riktigt till det där flytet som jag kan ha ibland.
Kul att köra i alla fall. Det märks verkligen hur viktigt det är att ha rätt tryck i däcken och inte ha får hårt. Hade runt 2 bar innan jag släppte ut lite och det var nästan omöjligt att köra runt bland hala rötter och stenar. Speciellt när inte huvudet är med.

Blev 65 km på 4:24. Ett av mina längre pass på ett bra tag.




Inga kommentarer: