söndag 8 november 2020

Grym dag i Flottsbro

Idag blev det en tur med Peter ,Tomas och Claes till Flottsbro.
Vi fick grymt fint väder och det var skapligt varmt också. Dock så var det lite lerigt i början.

Peter och jag kom dit lite tidigare så vi värmde upp på Freeridebanan några varv.
Vi försökte få till bra landningar på alla platåhoppen.
Jag har en bit kvar där. Jag får inte riktigt till kicken vid uthoppet så jag får inte riktigt tillräckligt med höjd alla gånger.
När det väll fungerar så känns det riktigt flowigt och jag får mer fart då landningen inte bromsar upp farten.

Sen var det dags att börja hoppa på riktigt. Ingen av oss vågade oss på upphoppet vid Trull när vi var här senast.
Men nu var det dags. Peter tog den först, sen var det min tur.

Så skönt och sätta den. Som vanligt så kändes den inte alls läskig när jag väll tagit den utan det satt bara i huvudet som vanligt.
Efter det hoppet var det bara att vika ner till det stora droppet. Den hade jag kört förut några gånger så den behövde jag inte ens tänka på längre utan det var bara att köra.

Efter det så var det nästa utmaning, nämligen kanonen.
Jag hade tagit den en gång förra gången jag var här men kände mig inte helt bekväm idag.
Men tillslut tog jag den efter Peter och satte den helt perfekt.

Efter det tog jag den några gånger till och alla satt riktigt fint. Så skönt att ha fått till alla hoppen nu. Det känns som jag har utvecklats riktigt bra i år. I somras när jag började trodde jag aldrig att jag skulle sätta kanonen eller Trulhoppen med en XC cykel. 
Men nu känns inte det som ett problem längre. Jag har nått alla mina mål jag har satt upp och lite till i år så det känns riktigt roligt.

Nu blir det nya mål till nästa år. Ingen av oss vågade oss på det här 2 hoppen. Det känns som det kan bli en ny fin utmaning att jobba på.





Inga kommentarer: