lördag 7 november 2020

Lite träning i Väsjöbacken

Blev ett varv till Väsjöbacken med Oskar idag. Först skulle Oskar på friidrott så han hade och göra idag.
Jag tjuvstartade lite medan han var där sen cykla jag och hämtade honom.

Vi körde i stort det bara hoppleden idag. Det var lite halt och lerigt idag och i skogen var rötterna riktigt hala.
Oskar körde på de nya hoppen i mitten av backen. Ingen av oss tog hoppen där utan vi rullade bara igenom. 
Oskar har kraschat lite halvhårt ett par gånger i sommar så han behöver komma in på banan igen innan han börjar hoppa igen.

Jag försökte mig på det stora trähoppet några gånger på slutet. Har ju kört den ett par gånger förut så det har inte varit några problem.
Dock så tog jag lite mer sats på det som skulle vara sista hoppet. Vet inte vad jag gjorde men jag lyckades lösa ur ena pedalen och översköt landningen lite.
Lyckades som tur var landa på hjulen och höll mig uppe men det var lite småpirrigt minst sagt.
Tänkte att jag kör en gång till på en gång så jag inte får några hjärnspöken som kommer strula till det vid andra hopp.
Det gick som tur var hur bra som helst.

I morgon blir det Flottsbro och lite mer hoppande. Får se vad man skall våga ta då.


Inga kommentarer: