lördag 21 november 2020

Motivationsbrist

Idag var inte motivationen på top. Den här coronaskiten gör inte saken bättre heller. Var ju laddad till att köra Uppsalacrossen förra helgen och CX SM den här helgen i Västerås men det ställdes tyvärr in. Helt förståligt i dessa tider men väldigt tråkigt då jag sett fram emot att äntligen få tävla lite.

Sen kommer det här gråa regniga vädret som inte gör saken bättre.
I vanliga fall har det gott bra att dra iväg och köra någon alternativträning men det går inte heller i dessa tider.

Jag tänkte jag skulle försöka mig på ett Zwiftrace istället men motivationen fanns inte där. Tänkte först att jag kör efter frukost men sköt upp det till efter Oskars friidrott. Blev inte av då heller utan sköt upp det till efter lunch.
Hittade ett race som säg intressant ut på 44 km. 
Flattrace vet jag inte om jag kan kalla det med nästan 400 höjdmeter.


Jag startade men körde bara med tätklungan i knappt 10 minuter sen gav jag upp. Brukar aldrig bryta race utan kör alltid igenom i vanliga fall.
Men idag hade jag ingen motivation alls och kastade in handuken. Cykla ska vara kul och idag var det inte så kul. 
Kastade in handuken och gick och tog mig ett långt varmt bad istället som lite relax.

Ser ut och bli lite finare väder i morgon så då blir det MTB Täby skogsdistans. Det är kul på riktigt i alla fall.

Inga kommentarer: