måndag 24 januari 2022

NIKE ett varv med Slashen

Blev en ordentlig sovmorgon till 11 idag. Emilia har en benägenhet att håla oss vakna på nätterna så det var skönt med lite sovmorgon.
Tänkte jag skulle komma ut och köra lite teknikträning igen men tiden drog iväg och klockan han bli 14:00 innan jag kom ut.

Idag tog jag Slashen då jag tänkte se hur den kändes att köra på NICK spåret.


Igår körde jag ganska lugnt på tiden 1:08:07 med en medelpuls på 118. Tog några pauser där också då jag körde om några partier.

Nu med Slashen så körde jag lite hårdare och även nu testade jag några partier ett par gånger så det blir svårt att jämföra men tiden blev 1:06:39 och medelpuls på 124.

Inte helt oväntat gick Slashen som på räls utför. Den känns mycket tryggare utför och är riktigt stabil.
Det är riktigt kul och kunna släppa på och fortfarande ha kontroll.

Men det som går bra utför brukar inte vara så bra uppför.
Så länge man sitter så gungar den inte mycket när man har den i låst läge där bak. Men den är inte direkt kvick uppför jämfört med Procalibern.

Tror NICK spåret är lite för lätt teknisk för att göra Slashen rättvis. Den gick lite snabbare idag men det var för att jag tog i lite mer och inte gjorde lika många stop.

Men shit vad rolig den är och köra på de riktigt tekniska partierna. 

Får se om jag ska göra ett riktigt test och köra ett regelrätt hårt varv utan stop och se hur tiderna blir med varje cykel.



Inga kommentarer: