söndag 9 januari 2022

Snödistans med fartlek

Idag blev det ett grymt distanspass med MTB Täby.
Det var perfekt väder med lagom mycket snö och sådär roligt småhalt på sina ställen så man fick köra med tungan rätt i mun.

Det var stighittar kungen Erik Vrang som visade vägen idag som vanligt. 

Trots all snö så gick det att cykla överallt och den djupa snön var ganska mjuk så det gick och bara trampa sig igenom. Fanns en hel del stigar som var ganska upptrampade också och de var riktigt flowiga och fina.
På en del ställen var det blankis under snön men oftast var det ganska bra grepp ändå så länge man inte luta cykeln för mycket.
Blev lite fartlek på de roliga spåren också. 
Blev en hel del strider med omkörningar och blockeringar med Andreas Derblom och Tommy Varg.


Så jäkla roligt. Tommy är ju mästare på enduro så han lekar man inte bort i första taget.
Jag tycker sånt är så löjligt roligt med lite fight.
Det blir lite mer spänning då och tävlingshornen växer ut.
Tommy fick till en grym block i en innerkurva så jag höll på att fastna i ett träd. Helt regelrätt bara jag som klantade till mig lite när han kom och tryckte ut mig lite snällt. 

Mer sånt som intervallträning. Jag glömmer bort att jag tar i för jag har så roligt när det är såna fighter.

Blev ett långt pass tillslut och jag fick ihop 5 timmar och 65 km i stort sett bara i skogen. Riktigt fint.




Inga kommentarer: