söndag 23 januari 2022

Teknikträning

Idag blev ett lugnt teknikpass. Tänkte att jag fortfarande får köra lite försiktig den här helgen efter Covid skiten jag fick föra veckan.

Började med en sväng i Järvafältet. Det var en massa stockar som låg över stigarna på många ställen 

Jag har kört dem förut med min Top Fuel utan problem men på den har jag dropperpost som förenklar en hel del att ta sig över.

Nu körde jag med min stela Procaliber utan dropper.
Den blir lite mer krävande och jag tvekade på några gånger.

Kom till den här som inte är så superhög.

Det var dock lite halt på ingången till stocken och den låg lite på sniskan så jag hade lite svårt att få upp framhjulet ordentligt så jag tvekade lite.

Gjorde några försök och kom över när jag väll tog lite fart. Som vanligt var det inga problem när jag väll försökte lite, det mesta sitter ju i huvudet och den var inte speciellt hög heller.

Körde lite fram och tillbaka på en del av hindrena för att försöka få in tekniken lite bättre.

Fortsatte sen  till Ursvik och körde ett varv på NICK spåret och sladdade runt lite där också

Var riktigt fint ute med hårdpackad snö och lite lagom halt ute så att det gick att köra på med lite kontrollera ställ.

Tror jag behöver lite mer teknikträning på HT:n för det går att köra riktigt tekniska stigar med den också bara att man måste vara lite mer aktiv i sin körning.


Inga kommentarer: