söndag 2 januari 2022

Skogsdistans i blöttväder

Idag blev det den sedvanliga skogsdistansen med MTB Täby.
Det hade snöat en hel del under natten men det var någon plusgrad när jag skulle cykla till Skavlöten.
Trodde jag skulle bli försenad då det var så mycket snö men det var redan plogat nästan överallt, till och med på grusvägen runt Edsviken.

Det var Erik och Andreas som trotsade blöttvädret och kom till träningen idag.

Erik hittade som vanligt en massa fina stigar och det var inte överdrivet mycket snö i skogen så det gick att cykla överallt.

Dock så var det blötsnö så man blev genomsur ganska snabbt.

Blev inte lika långt pass som vanligt då vi alla hade blivit blötta och kalla, speciellt fingrarna fick ta stryk idag då all blötsnö ifrån träden när vi körde i skogen kom på händerna.

Fick i alla fall ihop lite över 3 timmar.

Min vintercykeln har fått på sig vinterskruden nu med skärmar så jag ska slippa den värsta skiten när jag är ute och kör i alla fall.





Inga kommentarer: