söndag 26 mars 2023

Nu har man blivit grillad

Det börjades men en ganska lång och backig runda idag.
Nästan 15 mil 2500 höjdmeter skulle köras.
Som vanlig var det som att vara ute på kosläpp och det börjades köras redan i första riktiga backen.


Det var grymt fint väder med 25-29 grader och sol och riktigt fina vägar.

Jag grillades ordentligt så det var tur att det var lite fikastop på några ställen där det gick att fylls på vatten och få lite mat.

Sen skulle vi uppför den högsta backen som var 959 höjdmeter på 11 km och där tog jag helt slut. Hade inga krafter kvar sista halvmilen och hade problem att hålla över 150 watt.

Men sen blev det en rolig utförskörningen och lite fika så jag kunde återhämtning mig lite.
De utförskörningen vi åkte idag var ganska flacka och breda och inte så branta kurvor.
Det gjorde att man fick trampa på ganska mycket utför också och det behövdes inte bromsas något alls nästan så det blev inte den där riktiga återhämtning där heller.

Det blev sängen ett par timmar när jag kom hem sen för jag var helt slut.



Inga kommentarer: