tisdag 23 maj 2023

Ett varv till Löttingekullen

Ikväll blev det en vända till Löttingekullen för att köra lite enduro. Ville försöka testa några av Capital Enduro Series banorna där.
Har inte hunnit köra så mycket enduro i år så jag ville komma igång och bli bekväm med hojen igen efter kraschen där jag slog i ryggen en del.

MTB Täby:s enduroavdelning var där och tränade också så jag hängde lite med dem också. 
Kul och få lite sällskap också.



Fick hjälp att komma ner för A linjen på ett av spåren också. Så skönt att sätta den. B linjen var nog 10 sekunder långsammare så den vill jag inte ta.

Som vanligt var det bara skallen som spökade. När jag väll körde så kändes den inte så svår. Skönt och få den överstökad.

Sen var det det här hoppet som jag inte lyckades ta ordentligt idag.

Det går att köra mellan trädet och stenen men det är väldigt tight och man får sakta ner och svänga.
Skulle vilja testa att köra rakt över men det är en ganska stor kompression då det är brant innan och stenen lutar uppåt.

Får se om jag ska ditt igen snart och försöka ta den.
Börjar kännas lite bättre nu på endurohojen så jag hoppas komma i lite bättre form till Ulricehamns Swe Cup Enduro i helgen.

Inga kommentarer: