söndag 7 maj 2023

CES Resarö jag var helt förstörd

Idag var det dags för Capital Enduro Series i Resarö. Första endurotävlingen för mig i år och 3:e passet på min nya Trek Slash 9.8 XT.
Jag viste det skulle bli en tung dag idag då jag körde Tough Viking igår.
Tänkte dock att den värsta träningsvärken brukar alltid komma 2 dagar efter så då borde det vara ganska lugnt att köra idag.

Så fel jag hade. Kom knappt ur sängen när jag vakna i morse.
Lyckades käka frukost och fick på mig kläderna.
Sen när vi skulle åka kom jag knappt in i bilen. Riktig bra start på dagen.

Jag åkte med Tomas och Peter och vi kom ditt ganska tidigt innan 10 så vi skulle hinna testa banorna lite gran.
Bana 2 var riktigt svår. Den var både brant och riktigt teknisk.

Föra året klara jag av den men i år kom jag inte ner för A linjen.
Bana 4 och 6 var lite småluriga men de kunde jag köra i alla fall på träningen.

Vi var runt 120 stycken som skulle köra idag så det var ett riktigt stort fält kul när så många kommer och kör.

Vid 12 var det dags att starta. Jag Peter och Tomas kom iväg nästan sist.

Blev kö på första sträckan då en stackare hade kraschat och brutit benet. Inte så bra start, hoppas han kryar snabbt.

Själv kände jag att det kommer bli en riktigt lång och tung dag för jag kom knappt upp på cykeln och kunde inte trampa ordentligt.
Lyckades ta mig ner för första sträckan utan några större misstag men det gick inte snabbt.

Sen kom vi till den svåra andra banan och där gick det inte alls.
Missade B linjen som jag skulle ta och fick kliva av och glida ner för stupet. Efter det lyckades jag inte komma upp på cykeln. Benen bara låste sig och jag fick inte upp benet över sadeln. När jag väll kommit upp på sadeln så lyckades jag inte få i foten i pedalen så det blev typ sparka sig ner resten av banan.

Jag hade verkligen tappat alla krafter. På banorna där det var någon liten uppförsbacke kom jag knappt upp.
Det var knappt att jag orkade styra runt cykeln runt hindrena då jag var så stel.

Peter hade otur och få punktering också. Han lyckades laga det halvt om halvt med reparationskit men hålet var så stort så det börja läcka igen efter ett par varv.

Jag och Tomas fortsatte att köra och det kändes som det började gå lite bättre och det verkade torka upp lite också så jag inte sladda runt så mycket längre.
Jag orkade fortfarande inte trampa men det kändes som jag fick lite bättre flytt på de tekniska partierna.

Sen kom vi till sista banan och jag tog mig runt ganska bra. Men sen kom vi till det sista stora hoppet.
Där fick jag lite för mycket fart men jag lyckades inte få upp framhjulet så jag drog i backen ordentligt och gjorde en vålt och landade på ryggen med cykeln flygande över en.

Fick hjälp av snälla arrangörer och åskådare att komma upp igen och de såg till att jag mådde bra så jag kunde ta mig ner till slutet av banan.

Blev inga resultat att prata om. Jag körde så sjukt långsamt idag. Jag undrar om jag har sån här träningsvärk idag hur kommer det då bli i morgon.
Då får jag jobba ifrån sängen.

Är riktigt stel i ryggen nu också efter kraschen så får se hur den kommer vara i morgon.
Fullständiga resultat ifrån CSS Resarö finns här.