fredag 19 maj 2023

Heldag med Emilia och morsan

Idag blev det heldag med Emilia och min mor som kom på besök.

Vi tog en vända till Aspuddsparken där Emilia hade en kompis som hon ville träffa.
De fick klättra av sig där i parken och leka runt ett tag.

Emilia gillar ju att klättra så hon var besteg ju allt som fanns där.

Blev middag hos mor min i Farsta innan det var dags att åka hem igen.
Min nya hårddisk hade kommit också så det var lika bra att hämta ut den och installera in.
Det blev en Samsung 870 EVO SATA på 4 TB så nu ska den räcka ett tag.

Och jäklar vilken skillnad det blev mot min gamla 2TB HDD som satt i innan. Den sjöng på sista versen för den var riktigt långsam.

Nu starta datorn upp på några sekunder och det tog ingen tid att ladda upp program och grejer.
Jag hade dock gjort en nyinstallatuon då jag ville ha allt rent och fräscht och inte en massa gammalt skit som slöar ner.





Inga kommentarer: