lördag 6 maj 2023

Tough Viking

Idag var det var det dags för en ny utmaning. Jag skulle springa Tough Viking med jobbet.
Det var med skräck blandad förtjusning som jag gett mig in i det här. Jag har ju inte sprungit något på flera år och min överkropp är ju inte den starkaste heller.
Vi var totalt 7 stycken ifrån Retune som skulle springa med start 13:40.

Banan var lite över 8 km lång och hade ca 30 hinder.

Målet ifrån början var att försöka klara alla hinder, skulle ju kännas skönt om jag kunde klara av det med min otränade överkropp.

Starten gick och jag kom iväg ganska bra. Efter ett tag så tror jag att jag till och med var först i den gruppen.

De första hinderna var ganska enkla. Men efter någon kilometer kom jag till de romanernas ringarna. Fick ganska bra start där men med några ringar kvar så kom jag i otakt sen lyckades jag inte fånga den framför och ramla ner. Så surt. Det var bara ett försök där också så det fick bli straffrunda.
Sen kom de blötta partierna. Skulle först springa ut i sjön och dyka under några hinder.
Där var jag ganska snabb då jag är van simmare och dykare.
Sen var det krypa i lera och och bära stockar och det var heller inga problem.

Sen kom repklättringen. Jag brukar klara av det då jag kört såna förut på Extremfabriken. 
Men nu var jag lite trött och riktigt lerig så det var äckligt halt.
Jag kom nästan upp med en dm kvar men lyckades inte låsa repet med fötterna och gled ner. Orkade inte göra ett försök till då jag var helt slut i armar och fingrar så det fick bli straffrunda där också.

Sen var det dags för någon lång klätterställning. Där var det en sådan grym kö då jag sprungit ikapp gruppen förre mig så jag orkade inte vänta utan tog en straffrunda där också.

Sen flöt det på ganska bra. Vi skulle igenom en isvak och jag tänkte att det är bara att ta den riktigt snabbt så hinner jag inte känna kylan.

Jag hoppa upp och dök i tron att jag bara skulle direkt under ytan. Det tog tvärstopp då det var en väg där och man skulle dyka ner en halvmeter, vilken miss. Det var bara hämta andan och göra ett nytt försök.

Sen var det krypa igenom lite lera och bli hal och fin.

Nu började det närma sig slutet och när jag äntligen kom in på Stadion igen så skulle man springa upp för en sån där brant hög vägg.
Jag kom upp till kanten varje gång men lyckades inte få något grepp så jag kunde dra mig upp.
Jag ville verkligen klara den och gjorde typ 5 försök men det gick inte.
Fick bli straffrunda på den också tillslut.
De 2 sista hinderna klara jag i alla fall sen var det bara att spurta in i mål.

Får vara riktigt nöjd ändå och jag kom först bland oss ifrån Retune med liten marginal till 2:an Milton på 16 sekunder.

Fullständiga resultat finns här.

Var riktigt kul och springa men shit vad mina ben är trasiga nu. Kan knappt gå nerför trappor utan att rasa.
Men skönt att klarar de flesta hinderna ändå.


Nu är det försök till återhämtning till Capital Enduro Series i morgon vid Resarö, undrar hur det kommer gå efter dagens drabbning.

Inga kommentarer: