lördag 29 juli 2023

Då har man testat Bikeparken

Idag var det dags att testa bikeparken här i Chátel.
Tyvärr så ösregnade det nästan hela dagen så det blev riktigt lerigt och halt.

Jag började lite lugnt med de blåa spåren som Vink Line, People och Fluid.
Trots att de var blåa så var de ganska branta och hade skarpa svängar. Mer som de röda spåren i Sverige.

Sen tänkte jag att jag skulle testa en röd bana. Det blev Ric et Rac.
Satan var den var brant och lerig.

Jag kom knappt ner för den för det var så halt. Fick gå på vissa partier för cykeln bara gled iväg.

Jag var inte ensam om att få gå heller. Möte några till som halkade av i leran.

Det var sån där härlig betonglera som fastnade överallt. Det gick knappt att få runt hjulen efter ett tag.

Kul med lite utmaning. Lite mer som jag behöver öva på att klara av när det både är brant och halt.

Testade en röd bana till och det var Haute Tension. Den var något snällare men hade en hel del stenar. De såg inte så farligt ut men stenarna var snorhala. De var som blankslipade och inte så där skrovliga där man har lite fäste i alla fall.

Sen blev det bara blåa och gröna banor för det var lite väll halt i regnet idag.

Blev inte så lång tur idag men kul och få testa lite endurokörning här i Chátel.

Blev en liten promenad för att handla sen med småttingarna. För det var ingen som var direkt sugen på att gå ut i skitvädret.



Inga kommentarer: