fredag 7 juli 2023

Monark mek och lugn tur med Eva

Jag lyckades dra sönder bromsbandet på min gamla Monark i våras. Den har ju gått i 13-14 år så kedja och krans började bli slitna också.
Hade äntligen fått tummen ur och fått tag på alla reservdelar på Medema

Så nu var det äntligen dags att fixa till den. Hitta det här gamla verktyget som jag säkert inte använt på över 20 år men nu kom den till nytta.

Så nu är ny klinga på tillsammans med kedja och krans hade jag också fixat.

Svänghjulet var en riktigt tung kollos. Skönt och få igång den igen så jag kan köra igen när det är skitväder.

Blev sen en tur till Cykloteket där jag hade fått mitt hjul fixat fint efter olyckan på SM i helgen där den börjat frisnurra. Stort tack för snabb hjälp där.


Avslutade kvällen med en lätt fin runda med älsklingen som ville med på en kort runda på Järvafältet.

Eva fick testa på lite stigar också. Hon körde på bra men tyckte det var lite stenigt och halt ibland.






Inga kommentarer: