söndag 2 juli 2023

SM i Tierp blev en kort historia

Idag var det SM i landsväg vid Tierps Arena. Det var på en bana som passade mig perfekt då den var helt platt och var ganska bredd med en del kurvor och bra asfalt.

Starten gick lite halvsent vid 12:30 men jag vågade inte äta en riktig lunch då jag inte ville ta insulin för nära inpå racet.

Starten gick ganska bra och jag tog mig fram bra i klungan. Sen kom man till den långa rakan bort ifrån stadion i lite motvind och jag ville vara långt fram där för det är en ganska snäv kurva på 180 grader och sen en lång raka till i medvind. Där brukar det gå ganska snabbt och jag ville inte vara långt bak då och riskera att tappa klungan.

Rullar upp bra innan kurvan och ska sen börja trampa och ingenting händer.
Försöker trampa bakåt och hoppa lite för att få bodyn i baknavet att klicka i men ingenting händer.

Får stanna och hela klungan drar iväg. Tar av bakhjulet och tar av kassetten med body och lyckas få till den men då har resten av klungan försvunnit för länge sedan.

Kör in mot mål och frågar om det går att fortsätta cykla och hänga med klungan när de kommer ikapp men det gick inte. 
Det var bara att kasta in handduken för jag skulle aldrig klara av att köra 21 varv själv när jag tappat så mycket.

Riktigt surt då det var en bana som passade mig så bra.

Tittade något varv medan jag drog i mig en lunch sen drog jag hem.

Det var en liten utbrytning redan i början och det verkade som det var en som höll i mål sen när jag tittade på resultatet här.





Inga kommentarer: