måndag 17 juli 2023

Nu är cyklarna fixade inför resan

Idag blev det en hel del cykelnek. Min Trek Top Fuel fick nya racinghjul med nya däck. Bontrager XXX med Pirelli Scorpion XC RC fick det bli.
Nu är cykeln så snabb den kan vara.


Oskar fick lite fetare sullor också. Han har ju haft otur och fått 3 punkteringar på 2 rundor när vi kört enduro i Flottsbro och Väsjöbacken. Däcken som satt på var riktigt lätta XC däck så de var lite i tunnaste laget.
Nu har han fått MAXXIS 2,5:or med förstärkning så nu ska det förhoppningsvis hålla lite bättre. 
Den ser riktigt brutal ut nu också.


Han med ett kort distanspass också. Kom inte iväg förän efter 18 men då hade det hunnit torka upp efter regnet i alla fall.
Körde min gamla favoritrunda till Kallhäll och längs vattnet till Alvik.

Såg att det byggts lite hopp vid Bruket så de var jag tvungen att testa.

Första och andra var inga problem men den största fegade jag på någon minut. Men sen tänkte jag att jag har ju kört värre utan dropper förut.

Så då var det bara att köra och som vanligt var det inga problem alls, jag landade mjukt och fint och det var bara att rulla ut och hålla i sig.

Fortsatte sen längs vattnet. Var riktigt fint väder på kvällen och lagom varmt. Kunde köra i kortbyxor och kortärmat, riktigt skönt




Inga kommentarer: