måndag 24 juli 2023

Enduroträning i Winterberg

Idag blev det enduroträning i Winterberg. Riktigt fina banor där och 3 stora sittliftar att åka upp de de olika banorna. 
De var graderade ifrån Easy, Medium och Hard. Viste dock inte riktigt hur graderingarna var satta. 
Hopplinjerna var oftast satta till Medium och för mig som inte är en expert på att hoppa tyckte de såg ganska svåra ut.

Började med några Easy för att se hur de kändes och de var verkligen easy så där var det inga problem att köra.

Sen var det dags att testa lite Medium och de som inte var hopplinjer var också lätta.

Fick med mig Oskar och resten av familjen som skulle köra linbanan. Vi körde mest medium banorna medan Eva och Emilia skulle ner med linbanan.

Emilia var glad som fick åka lift upp för det var tydligen det roligaste.


Jag han testa några svarta banor innan ösregnet kom och de var inte så svåra som jag trodde de skulle vara.
Vi avsluta dagen när ösregnet kom då liftarna stängde också så vi fick cykla upp.

Blev en promenad på kvällen efter middagen för att titta lite på området.
De hade en medium bana där vi bodde dom hade en hel del hopp som var ganska stora.
Känns som jag får börja träna hopp ordentligt om jag ska våga mig på det här.




Inga kommentarer: