onsdag 9 november 2011

Nu har jag premiärkört min Magic Shine MJ-872

Idag blev det till att testa min nya Magic Shine MJ-872.
Tog en runda runt Vinterviken och körde sen 4 varv runt Mälarhöjdsbadet. Gasade så hårt jag kunde varje varv men det var mycket löv på vägen så det var svårt att se vad som låg under och det var lite småhalt i kurvorna.
Blev inga rekordtider direkt, hamna runt 7 minuter. Men det var riktigt kul och köra. Kändes som det gick skaplig snabbt i mörkret, det blir ju lite annorlunda fartupplevelse i mörkret.

Magic Shine MJ-872 lampan levererade också. De där 1600 lumen gjorde sitt kan jag säga. Körde full effekt hela rejset och det var inte brist på ljus från den lilla lampan.
Riktigt bra ljusbild också tycker jag. En stor fin kägla i mitten och bra ljus på kanterna också.
MagicSine-MJ-872
Lampan har 4 olika ljusstyrkor och den har också 4 olika färger för hur mycket kräm det är kvar i batteriet. Enligt specen skall den klara 2,2 timmar på högsta effekt.

Blev lite orolig när den gått ner på rött redan efter 1 timme. Jag körde vidare och var väll hemma efter ca 1,2 timmar men den lös fortfarande fint så batteriet verkar vara helt ok ändå.

Får ta en längre tur senare för att se hur långt den egentligen räcker.

Inga kommentarer: