torsdag 3 november 2011

Tur att det inte var CX SM idag

Försökte köra på monarken i morse. Det blev nog årets lågvattensmärke. Skulle köra 20 min på 350 watt tänkte jag. Kom typ 3 minuter innan jag dog, det fanns ingen kräm alls i benen. Det konstiga var det inte brände som det brukar göra när jag gått över tröskeln utan det kändes bara som benen var gjorda av betong och det gick inte att få runt dem varken med hög eller låg kadens. Det var riktiga strypben.

Körde styrka på jobbet och det gick mycket bättre som tur var. Klarade i och för sig bara 3 min på löpbandet med 16km/h och 6% lutning men det var bättre då jag klarat 5 min som max där och inte över 20 min som på Monarken.
Blev sen lite ryggövningar i roddmaskin.
Styrketräning
Knäböj gick också bra med samma vikter som förut men jag klara bara 4 reps på sista.
Det blev mest rygg och benövningar idag.
Gymmet
Jag undrar vad jag hade för svacka i morse, det var länge sedan jag var så orkeslös och att det kunde gå så mycket bättre redan vid lunch.
Tungt
Jag får hoppas att det bara var tillfälligt för jag var lite stum i benen redan igår vid tempokörningen.
Nya tag i morgon, men då blir det bara distans.

Inga kommentarer: