lördag 5 november 2011

Distansrunda på 4 timmar blev det idag.

Fick lite sovmorgon idag till 8 ungefär. Låg och drog mig någon timme och lekte lite med Oskar.
Blev sen en distansrunda med MTB:n till Västerhanninge där jag tänkte se om det var några kvar som tävla i Bangs Vem vare som kasta XC race som han utlyst på happymtb.org.
Då jag kom ditt lite över 1½ timme sent så var racet redan klart och inte en cyklist så långt ögat kunde se.
Körde runt i skogarna där själv ett tag sen fortsate jag till Lida och drog något varv på Lida Loop banan och röda XC spåret.
Blev sen hem via Flottsbro och Källbrink där jag körde ett varv på Keps Cup banan.
Blev ganska mycket skog idag och det var riktigt halt då det var lite småblött ute och jag hade alldeles för mycket luft i däcken. Kör ju med slang på vintermtb:n och hade laddat i nästan 3bar i däcken så de var stenhårda.
Fick tillslut ihop 4 timmar och 87km och det blev bara vatten intaget och det var nästan på gränsen idag. Hade 3,6 i blodsocker när jag kom hem.

Nu skall Eva få lite egentid och skall ut med några polare så ikväll blir det jag som tar hand om Oskar själv.
Ja det blir en rolig grabbkväll med andra ord:-)

I morgon är det Kompiscrossen med deltävlingen Pojkcrossen 2.0, den får man inte missa. Bra träning och grymt kul att köra

Inga kommentarer: