torsdag 17 november 2011

Blev lite styrketräning på jobbet idag

Blev lite styrketräning innan lunch på jobbet idag.
Lyckades springa 3,5 minuter på löpbandet med 16km/h och 6% lutning så det tar sig, men det är en bit kvar till de 5 minuterna jag körde förra vintern.
Då sprang jag och andra sidan mer då jag hade gipsad arm för min lilla spricka i lillfinger.

Har små planer på att börja springa lite igen som alternativträning nu innan snön kommer.
Kanske ska försöka komma igång och sätta en tid på de beryktade 3km rundorna.

Blev knäböj som vanligt på gymmet. Klara 8 reps på 110 kg som mest så det är nog dags att öka lite.
Knäböj
Körde de vanliga coreövningarna för rygg och mage sen blev det lite bröstträning med hantlar.
Klara bara 23kg på varje sida där i typ 8 reps, fan vad svag jag var där. Ja som cyklist har jag inte mycket styrka i överkroppen trots att jag är biffigare än de flesta i klungan

Inga kommentarer: