fredag 4 november 2011

Lugn jobbpendling och fix med CX brommsarna

Hade halvdag idag så jag hoppades på att kunna köra lite distans. Blev dock kvar på jobbet då jag hade massa roligt kodande att ta hand om. Jag började ana en lösning på mitt problem som jag haft ett tag så då ville jag försöka bli klar.

Blev raka vägen hem sen då jag tänkte att jag skulle ta tag i mina bromsar som inte fungerade på STHLM Cyclo Cross.

Byte vajrarna och det visade sig att det smygit sig in en del vatten så vajrarna var helt rostiga. Har aldrig hänt mig förut, undrar vad det var för klen sort?
Bakbromsvajern var dessutom indragen i rammen med hölje hela vägen så där tycker jag att det inte borde kunna komma in något.
Jag var som tur smart och band fast något i änden på vajern innan jag drog ut den så jag skulle slippa fippla med att få in den nya.
Scott Addict CX
Gick som tur var smärtfritt så nu är nya höljen och vajrar på. Kunde köra kvar på gamla styrlindan för den var fortfarande i fint skick.
Vajrar
Oj vilken skillnad det blev sen när allt var klart. Nu slipper jag vara Hulken för att kunna bromsa.

När det var klart var det bara att ta tuben till Gärdet där vi blivit bjudna på middag hos Mattias och Eriqa.
Det blev supergod fläskfilé med svampstuvning och ugnsstekta potatisar och en härlig efterrätt på fruktsallad, maräng, glass och grädde.
Eriqa
Blev en riktigt trevlig kväll i goda vänners sällskap.

2 kommentarer:

Tille sa...

Jaha, vad ska du skylla på nu då?

Per Kumlin sa...

Ha ha jag vet inte riktigt, får klura på något ikväll.