lördag 12 november 2011

CK-C4 CX Cup

Idag var det Merida- Northwave CX cup som hölls av CK C4.
Det var en platt bana med ganska många kurvor och mycket igångdrag.
Den passade mig ganska bra så jag hoppades på att kunna göra något bra idag.
Var ett ganska stort gäng som starta idag, lite över 40 pers.
Start
Starten gick och jag tog rygg på Anders Stenberg och Stefan Carlsson och bakom var Patrik Eklund och jagade.
Tyckte det kändes som jag lyckades hänga med utan att gå på rött.
Anders fick sen en liten lucka på andra varvet och jag försökte täppa den och kom i kapp. CK-C4 CX Cup
Jag tror det var på tredje varvet när man kommer ut på en lång asfaltsraka för att sen svänga 90 grader vänster och hoppa över en hög trottoarkant.
Hade märkt att de andra bromsa in lite där så jag sattas allt på ett kort och rök och gasade järnet och flög fint över kanten och fick en liten lucka.
Nu låg jag i ledning men låg också på rött.
Det dröjde knappt ett halvt varv så var de ikapp och om.
Var inte så smart att försöka rycka så tidigt.
Jag hade inga krafter kvar och lyckades inte hålla mig kvar på rulle.
CX Cupen
Damp ner genom fältet ganska regällt till Niclas Andersson kom ikapp. Där lyckades jag ta hjul och hängde på resten av tävlingen.
Vi började komma ikapp lite på slutet men det var tyvärr för långt avstånd upp så vi körde bara om 1 eller 2 innan målgång.

Kom in på en trött 9:e plats men jag var inte bättre än såhär idag.
Min Scott Addict CX gick perfekt och bromsarna tog riktigt bra nu när jag bytt vajrar.
Det kändes som jag hade ganska bra teknik också för det var inte där jag tappa.
Jag var helt enkelt för långsam idag. Mitt lilla dödsryck gjorde nog inte saken bättre heller.

Resultat från CK-C4 CX finns här för den som vill se.

Inga kommentarer: