söndag 6 november 2011

Pojkcrossen 2.0

Idag var det Kompiscrossen med deltävlingen Pojkcrossen 2.0 ute vid Universitet.
Det var en stor skara på runt 40 pers som skulle spänna musklerna idag.
Micke tog starten sen kom Patrik, Simon, jag och Gustav.

Micke höll sitt eget tempo där framme medans vi jaga så gott det gick. Grabbarna körde snabbt där framme så efter ett par varv orka jag inte hänga på längre. Körde själv några varv innan Damian, Gunnar och några till kom ikapp.

Vi körde på i vårt eget tempo då Patrik och grabbarna hade fått lite för stor lucka.
På sista varvet så höjdes tempot då alla ville positionera sig inför slutspurten.
Jag visste att om jag ska ta det så måste jag komma först in till hopphindrena då det var många tighta kurvor som är ganska svåra att ta sig förbi på.

Det var ett par långa rakor innan och där ville jag helst inte dra om jag skall orka hela vägen så jag tog det lite lugnt.

När vi kom till hindrena så la jag in en spurt och Damian bjöd upp till fight men jag lyckades ta mig förbi.
Sen var det bara att hålla fullt genom alla kurvorna och sen se till att ingen kom förbi på den ganska långa målrakan. Tog i som ett djur och tog spurten så det kändes skönt.

Patrik var stark idag, han lyckades vi inte jaga ikapp trots att jag skickat dammsugeförsäljare på honom.
Hur fan skall det här gå:-)
Kompiscrossen
Stefan jagade oss där bakom men fastnade i en vurpa och kom inte ikapp.
Stefan Dahl
Här fick vi lägga upp cyklarna i ordning efter hur vi hade gått i mål. Nu har de flesta börjat röra på sig så det var bara min cykel kvar.
Pojkcrossen 2.0
Stizze fick testa sin nya Cannondale på tävlingen idag och han verkade nöjd. Stizze
Var riktigt kul att köra idag men jag kände mig lite trött och seg så det blir till att sova lite innan middagen tror jag.
Resultat från Pojkcrossen 2.0 kommer här sen. 

Inga kommentarer: